پیشرو بهترین مدرسه در تهران
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

چگونه محیط اطراف شما بر نحوه یادگیری دانش آموزان تأثیر می گذارد؟

تحقیقات نشان داده است که محیط های یادگیری نقش مهمی در موفقیت دانش آموزان دارد.

عوامل متعددی می توانند بر توانایی یادگیری تأثیر بگذارند، از جمله جای نشستن، نور، صدا و حتی رنگ.

تحقیقات نشان داده شده است که دانش آموزانی که در یک محیط یادگیری مثبت مطالعه می کنند با انگیزه تر، متعهدتر و توانایی یادگیری کلی بالاتری دارند.

از سوی دیگر، یادگیری دانش آموزان در محیط های ضعیف - محیط هایی که ناراحت کننده، پر سر و صدا یا پر از حواس پرتی هستند - جذب اطلاعات و درگیر ماندن آنها بسیار دشوارتر خواهد بود.

با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید ببینیم که چگونه محیط اطراف شما بر نحوه مطالعه شما تأثیر می گذارد و برخی از بهترین راه ها را برای ایجاد محیط یادگیری ایده آل خود در نظر می گیریم.

راحتی

مهم نیست که کجا مطالعه می کنید، چه اتاق خواب، یک کافی شاپ محلی، یا کتابخانه مدرسه شما، بسیار مهم است که راحت باشید.

به گفته متخصصان هنگامی که در صندلی های سالن سخنرانی راحت باشید، برای مدت طولانی تری متمرکز و با انگیزه خواهید ماند که به شما کمک می کند اطلاعات بیشتری را جذب کنید.

نوع مناسب نشستن همچنین می تواند وضعیت بدن را بهبود بخشد، استفاده از حرکت را تشویق کند و خطر آسیب را کاهش دهد. بنابراین هنگام ایجاد یک فضای مطالعه، نشستن باید در نظر گرفته شود.

اطمینان حاصل کنید که صندلی‌هایی را انتخاب می‌کنید که راحت باشد و سطح مناسبی از حمایت را فراهم کند تا وضعیت بدنی خوبی را در طول جلسات مطالعه خود حفظ کنید.

به خاطر داشته باشید که اگر ناراحت هستید، احتمالاً راحت‌تر حواس‌تان پرت می‌شود و این تأثیر منفی بر توانایی یادگیری کلی شما خواهد داشت.

نورپردازی

نورپردازی همچنین می تواند نقش مهمی در میزان مشارکت شما در یادگیری داشته باشد.

مطالعات نشان داده‌اند که دانش‌آموزانی که در محیط‌هایی با نور طبیعی یاد می‌گیرند معمولاً نمراتی را کسب می‌کنند که ۲۵ درصد بالاتر از کلاس‌های درس با نور کم است.

نور طبیعی همچنین نشان داده است که به طور موثر خلق و خو را تقویت می کند و احساس استرس و اضطراب را کاهش می دهد.

سعی کنید با قرار دادن میزها در نزدیکی پنجره ها و انتخاب اتاق های مطالعه که از نور خورشید در طول روز بهره می برند تا حد امکان از نور طبیعی استفاده کنید.

شما باید سعی کنید از استفاده از لامپ های فلورسنت خودداری کنید، زیرا این لامپ ها می توانند باعث تابش خیره کننده شوند و شما را سریعتر احساس خستگی کنند.

رنگ

رنگ می تواند نقش کلیدی در نحوه یادگیری موثر داشته باشد، بنابراین باید همیشه در انتخاب فضای مطالعه ایده آل خود به این موضوع توجه کنید.

برای مثال، رنگ‌های مختلف می‌توانند تأثیرات مختلفی بر خلق و خو و احساسات داشته باشند.

قرمز رنگ قوی ای است که می تواند یادگیری را تحریک کند و خلاقیت را تشویق کند، اما همچنین به افزایش فشار خون، ضربان قلب و سطح استرس نیز معروف است.

به همین دلیل، اغلب از سایه های قرمز در محیط های آموزشی اجتناب می شود. در حالی که نشان داده شده است که رنگ زرد یک احساس مثبت ایجاد می کند و می تواند به دانش آموزان کمک کند در طول جلسات مطالعه خود درگیر بمانند.

این رنگ زرد را به رنگی عالی برای استفاده در محیط های آموزشی تبدیل می کند.

می توانید از رنگ برای تقویت یادگیری و تأثیرگذاری بر خلق و خو استفاده کنید - سعی کنید از رنگ های مختلف در فضای مطالعه خود استفاده کنید تا تأثیر آنها را بر توانایی یادگیری خود مشاهده کنید.

سر و صدا

برخی از افراد هنگام مطالعه صدای پس زمینه را ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر در سکوت کامل به بهترین شکل کار می کنند.

زمان هایی وجود دارد که می توانید از صدای پس زمینه و موسیقی به نفع خود استفاده کنید و زمان هایی برای جستجوی سکوت برای جلسات مطالعه وجود دارد.

تحقیقات نشان داده است که برخی از نویزهای سطح پایین پس زمینه می تواند خلاقیت را تشویق کند و به شما کمک کند هنگام مطالعه آرامش داشته باشید.

با این حال، سر و صدای زیاد می تواند به عنوان حواس پرتی عمل کند و تمرکز بر یادگیری شما را سخت تر کند.

این که آیا شما انتخاب می کنید که با صدای پس زمینه مطالعه کنید یا در سکوت کامل، کاملاً به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.

با این حال، اگر متوجه شدید که سر و صدا بر یادگیری شما تأثیر منفی می‌گذارد، حتماً یک فضای مطالعه آرام و ساکت پیدا کنید که بتوانید در آن مؤثرترین یادگیری را داشته باشید.

همچنین باید حواس‌پرتی‌ها را حذف کنید، مانند تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌ها، که می‌توانند تأثیر منفی داشته باشند.

بهم ریختگی

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که بی نظمی و درهم ریختگی می تواند تأثیر منفی بر توانایی یادگیری داشته باشد.

تحقیقات نشان می دهد که اگر فضای مطالعه شما تمیز و مرتب باشد، انگیزه و تمرکز بیشتری روی یادگیری خود خواهید داشت.

در حالی که فضاهای نامرتب و بهم ریخته می توانند احساس استرس و اضطراب ایجاد کنند که تأثیر منفی آشکاری بر یادگیری شما خواهد داشت.

بنابراین همیشه ارزش دارد که قبل از شروع مطالعه، فضای مطالعه خود را سریع مرتب کنید.

فضای مطالعه شما نقش حیاتی در چگونگی یادگیری و جذب موثر اطلاعات جدید دارد. راحتی، سر وصدا، نور و رنگ همگی می توانند بر توانایی یادگیری شما تأثیر بگذارند.

بنابراین، باید این عوامل مهم را در نظر داشته باشید تا به شما در ایجاد فضای مطالعه ایده آل کمک کند.

آموزش مهمترین چیزی است که هنگام جستجوی مدارس باید در نظر بگیرید. یک مدرسه خوب همیشه آموزش با کیفیتی را به دانش‌آموزان خود ارائه می‌دهد و پیشرفت همه جانبه آنها را تضمین می‌کند.

برنامه درسی که مدرسه دنبال می کند باید به اندازه کافی جامع باشد که تمام جنبه های یادگیری را پوشش دهد و باید مرتباً به روز شود.

مدرسه ای که به درستی از دانش آموزان خود - از نظر عاطفی، جسمی، اجتماعی و همچنین تحصیلی مراقبت کند، می تواند تأثیر زیادی در رشد کلی آنها داشته باشد.

با ارائه مراقبت مناسب از دانش‌آموزان، مدارس می‌توانند به دانش‌آموزان احساس امنیت و اطمینان نسبت به خود کنند.

یک مدرسه خوب همچنین تضمین می کند که به هر دانش آموز توجه و مراقبت یکسانی ارائه می شود. یک معلم توانا می تواند با پیگیری عملکرد تحصیلی و پیشرفت هر دانش آموز در انجام این کار کمک کند.

یکی از بزرگ ترین ویژگی هایی که مدرسه پیشرو را در بهترین مدارس تهران قرار می دهد، اهمیت و توجه ویژه این مدرسه به استعداد پژوهشی دانش آموزان هست. دانش آموزان در بسیاری از مدارس فقط برای درس خوندن و تست زدن آموزش می‌بینند و به همین دلیل قدرت استفاده از افکار و ایده‌های سازنده از آن‌ها گرفته می‌شود.

مجتمع آموزشی پیشرو

تماس با ما

تلفن:

۷۷۷۰۲۴۳۱

۷۷۸۷۸۸۰۰

آدرس: تهران -تهرانپارس -بزرگراه رسالت – بین اتوبان باقری و خیابان رشید – پ ۲۰۲- مجتمع آموزشی پیشرو

 منبع: https://pishroschool.ir/

 





:: برچسب‌ها: بهترین مدرسه شرق تهران , مجتمع آموزشی پیشرو , اهداف مدارس برتر , دبستان پیشرو بهترین مدرسه در تهران , برای پیدا کردن بهترین مدرسه تهران به چه مواردی توجه کنیم؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: